Podrobnosti
V programu udeleženci ozavestijo znanja iz področja informacijske – komunikacijske varnosti podatkov, o vedenju novih generacij (˝y˝ ali milenijci) ter z senzoričnim gledališčem pridobijo izkušnjo se vživeti v pacienta. Z navedenimi vsebinami zdravstveno-negovalno osebje domovih za starejše, zdravstvenih zavodih ter v socialno-varstvenih zavodih poglobijo znanja iz področja zdravstvene nege.
Podrobnosti usposabljanja
Ciljna skupina programa so zdravstveno-negovalno osebje domovih za starejše, zdravstvenih zavodih ter v socialno-varstvenih zavodih, ki pri svojem poklicenem delu spremljajo osebe vključene v program pripravništva za pridobitev poklica tehnik zdravstvene nege in bolničar negovalec.
Vsebine programa so:
Sklop 1: Varnost in informatika:
- varovanje osebnih podatkov,
- zdravstvena dokumentacija in zakonodaja glede varovanja občutljivih podatkov,
- načini zavarovanja občutljivih osebnih podatkov,
- varna raba pametnih telefonov, tablic,
- spletne nevarnosti in zaščita,
- preprečevanje različnih tveganj (biološka, kemijska, fizikalna, ergonomska tveganja),
- skrb za varnost na delovnem mestu,
- ukrepi v primeru incidentov (vbodi, vrezi, kontaminacije).
Sklop 2: Senzorično gledališče – vživimo se v pacienta:
- simulacija »biti pacient« v procesu zdravstvene nege,
- refleksija in evalvacija,
- predavanje udeležencem o pomenu terapevtske komunikacije.
Sklop 3: Mladostnik, mentor in etika v sodobni družbi:
- značilnosti mladostnika,
- uspešni načini vodenja mladostnika na delovnem mestu,
- reševanje konfliktov,
- načini vzpostavljanja dobrih, učinkovitih medosebnih odnosov s pacienti, svojci, pripravniki, sodelavci,
- predstavitev nekaterih ključnih pojmov (avtonomija, dostojanstvo, interesi, pravice, dolžnosti, koristi, oseba, odgovornost, vrednote, tehnologija, …)
- vpliv tehnologije na razumevanje človeka in življenja,
- moralno-etične dileme v zdravstveni negi in medicini,
- odgovornost zdravstvenega delavca v odnosu do pacienta, poklica in družbe.
Sklop 4: Kako napisati članek, prispevek:
- vrste člankov,
- idejna zasnova članka (kaj, kako, komu, zakaj),
- iskanje primerne literature,
- struktura članka,
- citiranje, navajanje virov,
- predstavitev, objava članka.
Udeleženec pridobi naslednje kompetence:
- pozna zakonske pravice občutljivih osebnih podatkov pacienta,
- pozna načine zavarovanja občutljivih osebnih podatkov pacienta v zdravstvu,
- pozna načine zavarovanja osebnih podatkov v družbenih omrežij,
- spozna spletne nevarnosti ter načine zaščite,
- pozna pomen empatične komunikacije s pacientom in svojci ali drugimi bližnjimi,
- se zaveda vpliva tehnologije in drugih sodobnih izzivov na določene pojme v etiki (nedotakljivost človekovega življenja, dostojanstvo, človek kot celota, dolžnosti, vrednote na sebi, …),
- se zaveda, da je način komunikacije lahko povod za konfliktno situacijo,
- pozna uspešne načine vodenja mladostnika na delovnem mestu,
- pozna vpliv čustev za učenje in delo,
- zave se vpliva zunanje in notranje motivacije za delo,
- zave se pomena varnega delovnega okolja,
- pozna temeljne osnove za pisanje članka.