Podrobnosti
V programu udeleženci ozavestijo način izobraževalnega sistema v RS, razvojne značilnosti mladostnika, vloga mentorja za učinkovito učenje in pridobivanje veščin v okviru poklicnih kompetenc tehnika zdravstvene nege in poklicnih kompetenc bolničarja negovalca. Praktični del vključuje predstavitve aktivnosti zdravstvene nege in nege in oskrbe pri:
- izbiri in pravilni uporabi osebne varovalne opreme,
- enteralnem in parenteralnem načinu hranjenja,
- aplikaciji zdravil,
- osebni higieni s poudarkom na anogenitalni negi in higieni ustne votline,
- aplikaciji s.c, in i.m. injekcije,
- izločanju in odvajanju,
- uporabi informacijske – komunikacijske tehnologije na področju ZN.
Z navedenimi vsebinami zdravstveno-negovalno osebje domovih za starejše, zdravstvenih zavodih ter v socialno-varstvenih zavodih pridobijo znanja o različnih didaktičnih pristopih pri izvajanju aktivnosti zdravstvene nege.
Podrobnosti usposabljanja
Ciljna skupina programa so zdravstveno-negovalno osebje domovih za starejše, zdravstvenih zavodih ter v socialno-varstvenih zavodih, ki pri svojem poklicnem delu spremljajo osebe vključene v program pripravništva za pridobitev poklica tehnik zdravstvene nege in bolničar negovalec.
Vsebine programa so:
- Izobraževalni sistem na področju vzgoje in izobraževanja v RS;
- Razvojne značilnosti mladostnika;
- Vloga mentorja za učinkovito učenje;
- Sodelovanje šole z zdravstvenimi in socialnovarstvenimi zavodi;
- Delo z dijaki, ki zahtevajo posebno obravnavo;
- Učne delavnice – praktičnih prikaz ciljev pouka:
- didaktični pristopi pri poučevanju o izbiri in uporabi osebne varovalne opreme,
- didaktični pristopi pri poučevanju higiene ustne votline,
- didaktični pristopi pri poučevanju enteralnega in parenteralnega hranjenja,
- didaktični pristopi pri poučevanju aplikacije zdravil,
- didaktični pristopi pri poučevanju aktivnosti izločanju,
- didaktični pristopi pri poučevanju aplikacije s. c. in i. m. injekcije,
- didaktični pristopi pri aplikaciji tveganih zdravil,
- uporaba informacijske – komunikacijske tehnologije v zdravstveni negi,
- didaktični pristopi pri izvajanju osebne higiene pacienta s poudarkom na anogenitalni negi.
- Poročilo o zdravstveni negi pacienta z učnimi situacijami (on-line).
- Praktično delo na delovnem mestu v kliničnem okolju.
Udeleženec pridobi naslednje kompetence:
- poglobitev znanja z različnimi metodami učnega procesa v šolskem in kliničnem okolju,
- spoznavajo vlogo mentorja,
- spoznajo duševne procese in značilna vedenja današnjega mladostnika,
- spoznajo vsebine programa zdravstvena nega in bolničar negovalec pri življenjski aktivnosti hranjenje in pitje, osebni higieni in urejenosti, izločanju in odvajanju, aplikaciji zdravil,
- poglobijo didaktične pristope pri poučevanju življenjske aktivnosti hranjenje in pitje, osebni higieni in urejenosti, izločanju in odvajanju, aplikaciji zdravil,
- poglobijo znanje računalniškega dokumentiranja podatkov,
- spoznajo kakovostne informacije iz področja zdravstvene nega na spletu,
- osebni in strokovni razvoj udeležencev.